Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Γλωσσολογία και Διδασκαλία της Γραμματικής

ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΟΧΗ: ΝΕΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗΣ

Σε έναν κόσμο όπου η ψηφιακή πραγματικότητα έχει παγιωθεί στην καθημερινότητα των μαθητών, η πρόκληση για τον εκπαιδευτικό είναι σαφής: πώς μετατρέπεται η ανάγνωση σε μια εμπειρία συναρπαστική, ουσιαστική και προσιτή; Πώς κρατάμε ζωντανό το ενδιαφέρον για τη λογοτεχνία, όταν το παραδοσιακό βιβλίο μοιάζει να παραχωρεί τη θέση του στην οθόνη;

Η παρούσα διάλεξη προτείνει μια σύγχρονη, παιγνιώδη προσέγγιση στην ανάλυση λογοτεχνικών κειμένων, αξιοποιώντας τα εργαλεία της Επεξεργασίας Φυσικής Γλώσσας. Μέσα από ψηφιακές αναζητήσεις, σχήματα, συγκρίσεις και πρωτότυπες ασκήσεις, οι μαθητές όχι μόνο έρχονται πιο κοντά στο κείμενο, αλλά αποκτούν και νέα κίνητρα για την ερμηνεία και την ανακάλυψη.

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού δεν υποβαθμίζεται – αντίθετα, ενισχύεται με δημιουργικότητα και καινοτομία, καθώς γίνεται ο καθοδηγητής σε ένα ταξίδι ανάγνωσης που συνδυάζει τεχνολογία, φαντασία, στοχασμό και διάθεση διάδρασης με τον μαθητή.