Αντικείμενο του ερευνητικού προγράμματος αποτελεί η ανάδειξη του ρόλου της Θεωρητικής Γλωσσολογίας στη Διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος της μητρικής και της ξένης γλώσσας. Ειδικότερα, εστιάζει στη Γραμματική και διερευνά τον τρόπο εφαρμογής θεωρητικών αρχών της Γλωσσολογίας στη διδακτική πράξη στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση).
Παράλληλα με τη μητρική, Ελληνική, στις ξένες γλώσσες περιλαμβάνονται η Αγγλική ως υποχρεωτική στο Σχολείο και η Γερμανική ως μια από τις δύο επιλεγόμενες γλώσσες.
Κύριος σκοπός του ερευνητικού προγράμματος είναι η σύνδεση των γλωσσικών μαθημάτων (μητρικής και ξένων γλωσσών), η οποία απαιτεί την επίτευξη επιμέρους στόχων:
α) την αντιμετώπιση της Γλώσσας και, συνεπώς, του γλωσσικού μαθήματος, τόσο από την πλευρά των διδασκόντων όσο και από την πλευρά των διδασκομένων, ως ενός ενιαίου/κοινού αντικειμένου διδασκαλίας και κατάκτησης/μάθησης, και
β) την ανάπτυξη μιας διδακτικής/εκπαιδευτικής Γραμματικής, η οποία αφενός υιοθετεί κοινές αρχές περιγραφής των γλωσσικών συστημάτων και αφετέρου ανταποκρίνεται στις επιταγές της σύγχρονης Διδακτικής των γλωσσών.
Η προτεινόμενη σύνδεση, μέσω της αξιοποίησης των πορισμάτων της σύγχρονης θεωρητικής γλωσσολογικής έρευνας, συμβάλλει στην ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας και του κριτικού γραμματισμού των μαθητών.