Η παρούσα ομιλία απευθύνεται σε γονείς, εκπαιδευτικούς, αλλά και μαθητές και επιχειρεί να παρουσιάσει και να διαχειριστεί ζητήματα που αφορούν στην εφηβεία. Πιο συγκεκριμένα, αρχικά πραγματοποιείται ένας ορισμός και μία περιγραφή της εφηβείας ως ένα αναπτυξιακό στάδιο, προσδιορίζοντας τα βιολογικά χαρακτηριστικά της και τις ψυχολογικές διαστάσεις της. Έπειτα, η εφηβεία προσεγγίζεται ως ένα κοινωνικό ηλικιακό ορόσημο και εντοπίζονται οι κοινωνικές παράμετροι που την περιχαρακώνουν και ουσιαστικά την επιβάλλουν στον τρόπο που τα κοινωνικά υποκείμενα αντιλαμβάνονται τη μετάβαση από την παιδικότητα στην ενηλικίωση. Στη συνέχεια, η παρουσίαση θα εστιάσει στις σχέσεις γονέων-εφήβων αναφορικά με τη σχολική εκπαίδευση, τη μελέτη των μαθημάτων στο σπίτι και τις κοινωνικές προσδοκίες για αυτενέργεια των εφήβων με στόχο να προσφέρει απαντήσεις όχι ως άφατο, αλλά ως έναυσμα για περαιτέρω προβληματισμό, αναστοχασμό και επαναπροσδιορισμό της κοινωνικής δράσης.